Úvod 2016 - MSC Magnifica MSC Magnifica 2016 – Dubrovník

MSC Magnifica 2016 – Dubrovník

od geomarbes
529 zhlédnutí

Krásné slunečné ráno nás vítá, ostatně jako každý den i dnes, při připlouvání do chorvatských vod. Po snídani bereme batoh a jdeme objevovat město. Dubrovník je chorvatské přístavní město se 50 tisíci obyvateli, které se nachází na jihu Dalmácie.

Vycházíme z přístavu a hned za rohem je něco jako autobusové nádraží. Přemýšlíme, jaký způsob dopravy do starého města zvolit, ale blízká přítomnost městské hromadné dopravy rozhoduje. Stejný nápad má ale víc lidí z lodě a tak se během chvilky u okénka, kde se kupují lístky na autobus tvoří pěkná fronta. Nás se to moc nedotýká, neboť vybranou místní měnu z vedlejšího bankomatu a stejně i lístky na MHD máme mezi prvními.

Hurá do města

I v autobusu se ocitáme mezi prvními, ale autobus je jak kdybychom se přemístili v čase o minimálně 50 let, klimatizace a otevírací okénka, to je pojem neznámý a na sluníčku se z autobusu rychle stává skleník. My jako lidské květiny začínáme uvadat. Řidič jako zahradník se ale snaží dostat do skleníku co nejvíc ovoce a zeleniny. Nejhorší je vyzobaná kukuřice, smrdící potem a cigaretama, stojící kousek od nás. Když už se mačkáme jak nakládané okurky (ve vlastní a bohužel i cizí šťávě), tak se ta stará rachotina rozjede…ale jen na chvilku. Provoz je tu příšerný. Skoro by se dalo říct, že pěšky bychom to možná dali rychleji. Okénka nejdou otevírat a člověku se vybaví povídka Šimka a Grossmana – Moje jízda tramvají…I já můžu říct, že jsem stál celou cestu na jedné noze a ještě ne na své a za sebou jako bych slyšel někoho polohlasně se modlit. Naštěstí po cca. 15 minutách naše utrpení končí zabrzděním poblíž hradeb starého Dubrovníku.

Do starého města se dostáváme snadno…stačí se dostat do správného proudu lidí a ten Vás přenese skrz hradby a vstupní bránu do starého města…tam už je to o poznání lepší a chvilkami nechápu, kam ty masy lidí tak najednou zmizely. Uličky a zákoutí jsou podobně jako v jiných starých chorvatských městech útulné a doslova zvou k toulání se. Na toulání ale musíme zapomenout…chceme obhlédnout místo našeho dalšího eventu Orlandův sloup. Místo jsme zvolili krásné, i když s poněkud pohnutou historií. Sloup totiž sloužil dříve k vyhlašování a hlavně vykonávání trestů. Dost často byl používán k pranýřování. Až se tomu nechce věřit…jen pár kroků od kostela. Do eventu máme ještě chvilku, tak si jdeme projít blízkou tržnici a architektonické skvosty na přilehlém náměstíčku. Zde také pořizujeme magnetku a Terce náhradní sluneční brýle. Pak už se vracíme na “pranýř”, kde začíná eventík.

Event

Po nepříliš velké účasti v Benátkách a v Aténách jsme zvědavý, kolik kačerů se skrývá mezi kolemjdoucími. Nečekáme dlouho a už se k nám hlásí manželé z Německa, a další němec patří ke kočárku, který jsme se snažili nenápadně odsunout o kousek dál, aby bylo víc místa pro event. Během pár minut se přidává sympaťák z Belgie, který je na měsíční cestě po Evropě a britka, se kterou hned nadšeně speakuje Barča. Já komunikuji s němci a zjišťuji, že na tenhle event se sem dostali lidi jak autem, tak vlakem, další letadlem, no a my lodí. Na závěr děláme fotečku a jdem odlovit společně s belgičanem kešku, která se nám před eventem nechtěla objevit.

Dubrovník na dlani

Horko začíná být opravdu velké a tak se domlouváme s holkama, že pojedou šíleným MHD zpět na loď a my se ještě courneme lanovkou na blízký kopec, který slibuje krásný výhled. První co je omračující je cena za lanovku, ale vzhledem k tomu, jak jsou v Dubrovníku nasazené ceny se moc nedivíme a doufáme, že za ty peníze něco uvidíme. Lístky kupujeme bez fronty, ta na nás ale čeká o 200 m dál u vstupu do lanovky. Naštěstí to jde celkem rychle a za chvilku už si to lanovka sviští do výšky 400m nad mořem.

Nahoře vystupujeme a jsme omráčeni podruhé, tentokrát z výhledu…ten je prostě bombastický…Dubrovník máme jak na dlani. Čas ale ubíhá neúprosně i tady a tak se musíme vydat na zpáteční cestu na loď, kde nás čeká poslední večer zakončený balením kufrů.

Ceny:

• MHD jednosměrná jízdenka pekelným autobusem 12 Kuna…cca. 1,70 €
  • Taxi (přístav>hradby) 13 €
  • Lanovka jednosměrná jízdenka 70 Kuna…obousměrná 120 Kuna … 17 €

Mé shrnutí: V Dubrovníku jsou nejnepříjemnější domorodci a zároveň jsou zde ceny natažené až neúměrně vysoko. Staré město je ale krásné a určitě se sem rádi příště znovu podíváme.

Mohlo by se vám také líbit