Úvod Cestování MSC Armonia 2014, 5.6.-6.6.2014 Murano, Burano a cesta domů

MSC Armonia 2014, 5.6.-6.6.2014 Murano, Burano a cesta domů

od geomarbes
415 zhlédnutí

12. den – ráda bych napsala, že z postele nás ráno vytáhlo sluníčko, ale ještě, než sluníčko vyšlo, tak z postele nás začali tahat zvuky ze sousedních pokojů hotelu, které obývali z 90% asijští turisté – zvuková izolace v tomto hotelu není silnou stránkou :-). Pokoj hotelu byl fajn, ale papundeklové zdi propuštěly každičké šustnutí od vedle. Holky mají spaní tvrdé, tak dokázaly pochrupkávat až do 8.45h, to už jsme je ale nekompromisně z postele vytáhli, protože hotelová snídani byla jen do 9.30h. Nabídka snídaňového bufetu nás příjemně překvapila, jsme typy pro sladkou snídani, tak nugety, marmelády, jogurty, sladké pečivo, müsli a výborná káva nám naprosto vyhovovala a moc chutnala, méně spokojení musí být milovníci ranních míchaných vajec, salámů, klobásek apod. protože k výběru byla jen šunka, tavený sýr a plátky eidamu. Po vydatné snídani vyklízíme pokoj, odevzdáme kartu a v hotelové „úschovně“ za závěsem si za 2€ necháváme komplení batožinu a do Benátek můžeme vyrazit jen s kabelkou 🙂
Autobus domů nám jede až ve 22.30h, času máme tedy dost. V plánu máme prohlédnout si ostrovy, první cesta vede na Murano, hned u přístaviště je otevřená jedna ze sklářských dílen, kde na pár minut zamrzneme koukáním sklářů pod ruku, Murano mě klidnou a pohodovou atmosférou oslovilo, Burano, to je ostrov krajky s pěknými barevnými domečky, podle cestopisů by tu mělo být množství koček, ale někam se asi schovaly, potkali jsme jen dvě 🙂 Ostrůvek se mi opět moc líbí, kromě hlavní promenády jsou tu uličky, kde není ani noha, mají nádhernou atmosféru a jsou tak pěkně barevné 🙂 Neodoláme a domů si odvážíme šátek s originální buranskou krajkou, Terka a Barča řetízek s přívěškem z muranského skla a já jsem od Barunky dostala náramek z foukaných perliček made in Murano :-), udělala mi tímhle překvápkem velkou radost. Otravuji, že před návratem na hlavní ostrov chci ještě na hlavní hřbitov na ostrově st. Michele. Není to úplně jednoduché, jízdní řád vaporetta už jsme ale ovládli, tak víme, že se musíme vrátit na Murano a tam přesednout na linku, která zastavuje u hřbitova.

Myslela jsem si, že tak bláznivý hřbitovní nápad budu mít jen já, ale hřbitov je evidentně atrakcí a tak klidno jako na Muranu tu není. Hřbitov je to ale krásný, kvůli omezenému prostoru ostrova se tady hroby staví i do výšky (přidám fotky do galerie), jsou bílé a plné květin. Dojdeme až do Greco části s hrobem Stravinského a jeho druhé ženy Very. U hrobu je zrovna „údržba“ a pán si chce hrozně povídat a mám prohlídku hřbitova i s výkladem. Má českou republiku rád, byl před pár lety v naší „Bella Praha“ 🙂 Neplánovanou atrakcí kousek u hrobu Paganiniho je rodinka pana Racka, kde paní Racková opečovávala rozčepýřené mládě. 🙂 po návratu na hlavní ostrov se zajdeme podívat ještě na most Academica

a jeho množství zámečků lásky. Pomalu ukončujeme prohlídku města a přesouváme se do Lidla nakoupit si nějaké zásoby jídla na cestu domů. Je horko k zalknutí a my se snažíme vymyslet strategický plán s oblečením do autobusu. Kolem 21h vyzvedáváme kufry z hotelové úschovny za závěsem 🙂 a přesouváme se busem na Piazzale Roma, kde přesedáme na vaporetto č. 2 směr Tronchetto. Slunce už pomalu zapadá a nám do plánovaného příjezdu modrého busu z Tourbusu zbývá ještě 45min. Holky poletují po tronchettu a čas docela utíká, ani se nenadějeme a ve 22.20h přijíždí autobus s nápisem Tour bus. Je docela plný, tak luxusu volných dvousedaček, které jsme měli na cestě sem, si užíváme až od Vídně, kdy vystoupí cca. 10 cestujících. V Brně nás opustí většina zbývající a do Prahy už my 4 máme v autobuse většinu, protože i s řidičem nás je sedm (nejde mi na rozum, jak se společnosti tahle cesta z Brna do Prahy vyplatí). Cestu z Prahy domů nemáme vyřešenou, protože jsme díky pracem na D1 netušili, v kolik v Praze budeme, tak jsme si předem nechtěli žádná místa rezervovat. Navíc všechny spoje žlutých autobusů k nám na západ jsou na páteční odpoledne totálně vyprodané. Student agency ale zareagoval na poptávku a na spoj ve 13.30h dali posilový bus. Blížíme se ku Praze ve skvělém mezičase, tak jsme si z autobusu zarezervovali místa domů. Žlutým luxusem přijíždíme v 15.45h do Karlových Varů a v 16.30h už si užíváme kávičky doma.
Benátky mám moc ráda, ale vadí mi davy lidí, které na Muranu nebyli. Navštívili jsme tu i místní hřbitov, tady byl opravdu klid a hroby místních sklářů jsou opravdu unikátní (se skleněnými doplňky a a mozaikami – škoda, že se tu nesmí fotit). Po prohlídce Murana se přesuneme na

Bylo to celé fajn a už hledáme, kam poplujeme příště! 🙂

Mohlo by se vám také líbit